onsdag 27 februari 2013

Den vita porslinsguden

Jag har aldrig varit särskilt religiös men under mina resor framför allt utanför Europa har jag hittat en gud som jag brukar tillbe. I varje nytt land jag kommer till har jag en tradition att jag ger den vita porslinsguden en dag för att visa min tro och tillgivenhet. Ritualen brukar vara att jag efter att införskaffat föda i lämpligt gatustånd smälter maten en liten stund innan jag visar min vördnad och kastar upp maten till hen. Ritualen brukar sträcka sig mellan 5-15 timmar. Mellan uppkastning av föda brukar jag gosa och skeda den något kalla illaluktande guden. Jag vet att några föredrar det mer hardcore ritualen naken på golvet utan några extra bekvämligheter, jag själv brukar få en kudde och filt av Erika för bästa komfort under ritualen.
Jag är glad att säga att inatt fick jag även sällskap av Erika under seansen. Hon kanske har funnit gud även hon.
Nu är vi i alla fall i Filipinerna, ett paradis är vad som passar bäst att beskriva landet som. Nu när vi även startat vistelsen men en klassisk tradition tror jag att det kommer bli underbara veckor här :)


2 kommentarer:

  1. Stackars er, hoppas det går över snabbt!
    Kram från mamsen

    SvaraRadera
  2. Ush stackars er! Blir lite orolig ,hoppas att det inte blir fler gånger . Annars ser det ut som om ni har det väldigt bra ! Vi kollar bloggen varje dag kram på er mamma och kjellove Ninni hälsar

    SvaraRadera